Interviu "Kas yra gera interneto svetainė"?

Interviu 2012 metais.

Gera interneto svetainė taupo sveikatą ir laiką

Įsivaizduokite, kad turite vieną vienintelį klausimą, tarkime, kada šiandien iš Trakų į Vilnių važiuoja paskutinis traukinys, arba iki kelintos valandos dirba maisto parduotuvė šalia jūsų namų, arba kaip rasti namus, į kuriuos persikraustė jūsų draugė? Greičiausiai jungiate kompiuterį, atsidarote interneto naršyklę ir suvedat kokios nors svetainės adresą. Kartais įžengus į nevykusią svetainę apima neviltis – visko tiek daug, kad pats velnias koją nusilaužtų. Pateikiame kelis patarimus, ką daryti, kad jūsų svetainėje lankytojai rastų atsakymus į savo klausimus.

Interneto svetainių kūrėjas Romanas Ustinovič sako, kad pirmiausia svarbu įvardinti klausimus, kurie kyla žmonėms užsukus į svetainę. Jis pataria įsivaizduoti svetainės lankytojus kaip konkrečius personažus – ką jie dirba, kaip rengiasi, ką mėgsta veikti laisvalaikiu, apie ką kalba. Žinant, kas jie tokie, nesunku suprasti, kokie konkretūs klausimai jiems kyla.

„Tarkime, Homeris Simpsonas. Jam gali kilti klausimas, iki kada dirba parduotuvė šalia namų. Kito animacinio filmuko herojus Papajus, gali rūpintis, ar jūsų parduotuvėje parduodami špinatai yra ekologiški. Kuo daugiau tikrų personažų nupiešite, tuo daugiau jums kils klausimų, į kuriuos svetainė turi atsakyti“, - pasakojo R. Ustinovič, 8 metus kuriantis svetaines. Apie svetainių kūrimą jis pasakojo konferencijoje „Login“, renginyje „HUB Camp“.

Sunku rasti

R. Ustinovič mėgsta kaip pavyzdį pateikti Lietuvos geležinkelių interneto svetainę www.litrail.lt. „Didelė dalis lankytojų į ją ateina pažiūrėti traukinių tvarkaraščio ir turi konkretų klausimą: kada važiuoja traukinys iš stoties A į stotį B. Atsivertus svetainę, matosi, kad šitiems žmonėms svetainėje skirtos dvi nedidelės nuorodos – „Keleivių vežimas“ ir „Tvarkaraščių paieška“. Skirtingi pavadinimai apsunkina, be to jie mažiukai, sunkiai pastebimi“, - pasakojo interneto svetainių kūrėjas.

Kita jo dėmesį patraukusi svetainė – „Sodros“. „Man dažniausiai reikia jiems paskambinti, ko nors paklausti, todėl aš ieškau kontaktų. Bet atrodo, jog „Sodros“ tikslas – kad žmonės jiems neskambintų, nes rasti kontaktus – sudėtinga“, - aiškino R. Ustinovič. Šios organizacijos telefonus gerai paieškoję rastumėte skiltyje „Struktūra ir kontaktai“, toks pavadinimas apsunkina paiešką – mūsų akys labiau pratusios ieškoti žodžio „Kontaktai“.

Kam svetainė skirta?

Gali būti, kad minėtų interneto svetainių kūrėjai turėjo kitus tikslus, norėjo atsakyti į kitokius žmonių klausimus. Dėl to kuriant svetainę paklauskite savęs (arba užsakovo), kokie tikslai keliami svetainei?

„Galbūt norite, kad jūsų svetainėje žmonės peržiūrėtų kuo daugiau įrašų arba kad rastų jūsų kontaktus, arba kad nupirktų jūsų paslaugą. Atsakykite sau į šitą klausimą, nuo atsakymo priklausys, kur dėsite akcentus, - kalbėjo „Login“ lektorius. - Tarkime, mergaitė, kuri prekiauja mangais, gali turėti tikslą parduoti kuo daugiau vaisių. Jai gera diena bus tokia, kai žmonės daug pirks. Jeigu jos tikslas bus, kad kuo daugiau žmonių nusišypsotų, sėkminga diena jai bus ta, kai daugelis priėjusiųjų šypsosis. Abiem atvejais ji elgsis skirtingai.“

Vien daug apsilankiusių arba daug įrašų nereiškia, kad svetainė yra gera. „Svarbu, kiek žmonių padaro tai, ko jūs norite – paskambina ar užsako siūlomą paslaugą, peržiūri įrašą ar paspaudžia „like“, - tvirtina pašnekovas.

Svarbiausia sukelti pasitikėjimą

Vadybos elementoriuje sakoma, kad produktą pirkėjas pasirinks, jei jam patiks kainos, kokybės ir laiko santykis. „Visgi, sakyčiau, kad svarbiausia, ką svetainė turėtų atskleisti – tai patikimumas. Lankytojas apsilankęs svetainėje turėtų imti jumis pasitikėti. Tuomet likę trys kriterijai neturės tiek daug įtakos“, - įsitikinęs R. Ustinovič.

Pasitikėjimą pirmiausiai kelia svetainės išvaizda. Jei dizainas padarytas dėmesingai ir tvarkingai, tai sudaro įspūdį, kad visi įmonės darbai bus atliekami būtent taip. Taip pat reikia surinkti kuo daugiau objektyvių jūsų darbo kokybės įrodymų: visuomet svarbi patirtis – laikas, kiek įmonė dirba, kokie klientai, kokie darbai atlikti, rekomendacijos, galbūt pirma vieta konkrečioje parodoje.

„Nereikia pasakoti, kokia esate šauni kompanija, bet kaip šauniai galite išspręsti lankytojo problemas“, - patikslina interneto svetainių kūrėjas ir dar kartą akcentuoja: kurdami svetainę galvokite ne apie save, bet apie lankytojus bei ko iš jų tikitės. Jei suprasite jų poreikius, jūsų svetainė galės patraukti žmonių dėmesį.

Užsisakyti svetainę