Kaip sukurti efektyvų reklaminį tekstą ar banerį? Su pavyzdžiais

Efektyvi reklama — tokia, iš kurios gausite maksimalią grąžą (ROI — return on investment).

Turi būti orientuota į tikslinę auditoriją.

Kur bus jūsų reklama ir kam skirta? Jeigu ant jūsų reklamos daug spaudžia, tai dar nereiškia, kad iš reklamos gausite didelę grąžą, pvz. jeigu jūsų klientai yra tik įmonės, bet 80% paspaudimų bus iš fizinių asmenų, ir tik 20% iš įmonių, tai reiškia, kad 80% reklaminio biudžeto buvo išleista veltui. Taigi, žinutė turi sudominti jūsų realius potencialius pirkėjus, ir turėti likti neįdomi ne jūsų klientams. Taip pat svarbi reklamos aikštelė: prabangių prekių neverta reklamuoti vargšams, arba investavimo kursus reklamuoti Supermamoje (statistiškai investuoja beveik vien vyrai).

Kaip padaryti, kad spaustų tik tie, kurie jums aktualūs? Labai paprasta: taip ir parašykite, arba parodykite. Jeigu paslauga/produktas skirti įmonėms, parašykite “Įmonėms”, taip pat galima susiaurinti, pvz. “Mažoms įmonėms”.

Blogi pavyzdžiai:

Finansinės konsultacijos (neaišku, kam skirta)

Geri pavyzdžiai:

Buhalterinės paslaugos mažoms įmonėms

Turi būti aišku, ką jūs siūlote.

Vienas iš mitų apie reklamą: jeigu reklama neaiški, ji labiau sudomins ir žiūrovai norės sužinoti daugiau. Sudomina ne neaiškumas, o įdomumas. Reklamos yra tiek daug, o jos neaiškumas ir “iššifravimas” tik erzina.

Jeigu siūlote automobilių nuomos paslaugą, klientai nori matyti “Automobilių nuomą”, o ne “Judėjimo laisvę”.

Blogi pavyzdžiai:

Konsultacinės paslaugos įmonėms (aišku, kad įmonėms, bet neaišku, kas parduodama)

Geri pavyzdžiai:

Kursas apie tai, kaip padidinti įmonės veiklos efektyvumą

Įdomumas

Jeigu padarėte pirmą ir antrą žingsnį, reiškia jau aišku, kas ir kam parduodama, toliau galima pridėti įdomumo. Daugiausiai uždirbama iš to, kas nepriklauso pardavėjui: iš muzikanto perka salės dėmesį, iš restorano perka gražų vaizdą ir saulėlydį prie jūros, iš dizainerio perka sugebėjimų rinkinį, kuris leidžia parduoti majonezo vagoną. Tie, kurie parduoda tik 2 val. pamoką su gitara, lobsterio kilogramą arba etiketės dizainą — greitai bakrotuos.

Taigi, savo reklaminę žinutę paturbinkite papildoma verte, arba intriguojančia fraze, pvz. jeigu parduodate gitaros pamokas, parašykite, kad jau po 10 užsiėmimų žmogus mokės groti su akordais bent 5 kūrinius prie laužo.

Daug kas galvoja, kad reklama turi meluoti arba pagražinti realybę, todėl sako: “Na, aš tai nenoriu užsiimti komercija, tokia reklama ne man, ir iš vis, mes nesiekiame kažko įpiršti (vtiuchinti)”. Ne. Reklama tik aprašo, tai, kas jūs esate, ką galite padaryti ir kokias emocijas ar kokią naudą gaus pirkėjas. Jeigu nėra ko parduoti, nereikia jokių apgaulių ar neištęsiamų pažadų. Taigi, labai svarbu: jeigu ką nors žadate reklamoje, įsitikinkite, kad galėsite ištęsėti pažadus, dar geriau šiek tiek juos viršyti.

Geri pavyzdžiai:

Kursas apie tai, kaip padidinti įmonės veiklos efektyvumą 10-30% per 2 mėn. (aišku, kam, kas parduodama ir yra specifika, mestas iššūkis, kurį norisi patikrinti)

Kursai apie asmeninį efektyvumą. Jeigu po kursų jums pasirodys, kad negavote vertės už 10.000 €, grąžinsime visą sumą iš karto be jokių klausimų. (tas pats — drąsus ir įdomus iššūkis, norisi patikrinti, kas gi ten tokio gero. Tokią reklamą mačiau gyvai)

Viso kūno masažas, po kurio klientai jaučiasi, kaip ir naujo gimę ir rašo padėkos laiškus

Call to action (Raginimas veikti)

Paprastas žodis, pvz. “Spauskite”, arba “Skambinkite” leidžia gauti daugiau paspaudimų. Banalu, paprasta, bet kai žmonėms siūloma kažką padaryti, dalis tai padarys, o kai nesiūloma, padarys mažiau. Tad neverta ignoruoti šios puikios priemonės. Beje, Google AdWords net neleidžia naudoti tokių frazių, matyt dėl to, kad konkurencija vyktų dėl pačios reklamuojamos paslaugos/produkto, ir kad vieni neįgautų konkurencinio pranašumo prieš kitus vien dėl šių žodžių.