Kas yra backlink'ai? Kokia iš jų nauda?

svetainių kūrimas, seo, google, paieškos sistemos

Backlink lietuviškai – atgalinė nuoroda. Kalbant aiškiau – nuoroda į bet kurį jūsų svetainės puslapį, patalpinta kitos svetainės bet kuriame puslapyje.

Visų pirma, be atgalinių nuorodų tiesiog nebūtų interneto. Jeigu svetainės nebūtų susietos tarpusavyje nuorodomis, mes nesužinotume apie kitas įdomias svetaines, turėtume kiekvienos svetainės adresą rašyti atskirai, būtų labai nepatogu naršyti internete ir ieškoti informacijos.

Dažniausiai apie atgalines nuorodas kalba tie, kurie nori pakelti savo interneto svetainės reitingą Google paieškoje (ar kitose). Kaip atgalines nuorodas supranta Google? Google sukūrė studentai. Pačioje pradžioje jie ieškojo sprendimo: kaip surūšiuoti interneto svetaines paieškos rezultatuose taip, kad pirmos būtų pačios svarbiausios ir reikalingiausios svetainės. Jie sugalvojo šimtus parametrų, pagal kuriuos svetainės gauna reitingus, bet vienas svarbiausių parametrų: būtent atgalinės nuorodos – jų skaičius ir svarba. Paaiškinsiu, ką tai reiškia. Iš pradžių apie skaičių. Jie paėmė analogiją iš akademinio pasaulio: kuo tam tikra knyga ar publikacija yra svarbesnė, tuo dažniau kiti autoriai ją cituoja. Internete vyksta tas pats: kuo viena interneto svetainė svarbesnė, tuo dažniau kitos svetainės deda nuorodas į ją. Nuoroda iš vienos svetainės į kitą yra balsas, reiškiantis, kad viena svetainė pripažįsta kitos svetainės svarbą. Taip pat Google įvertina, kas cituoja, arba kas deda nuorodas. Jeigu į jūsų svetainės puslapį nuorodą patalpins delfi.lt (kuri turi didelę svarbą, arba svorį), jūsų puslapio svarba gerokai padidės, o jeigu parašys koks nors vakar atsiradęs tinklaraštininkas, dar neturintis svarbos, jūsų svetainės reitingas beveik nepadidės. Reikia žinoti ir tai, kad skirtingus svorius turi atskiri svetainių puslapiai. Dažniausiai pirmas puslapis turi daugiausiai svorio. Taip pat atgalinės nuorodos ne visada prideda svorio: pavyzdžiui, svetainių savininkai gali nustatyti, kad Google neįskaitytų nuorodų, kurias komentatoriai palieka prie savo komentarų.

Dar svarbu, kas parašyta nuorodos tekste. Pavyzdžiui, jeigu visos svetainės deda nuorodas į tam tikrą svetainę su tekstu „joga“, Google supranta, kad ta svetainė yra apie jogą. Esant kitiems parametrams vienodiems, ta svetainė bus pirma paieškos rezultatuose pagal žodį „joga“. Kažkada tinklaraštininkai sugalvojo tokį pokštą: pradėjo masiškai dėti nuorodas į prezidento svetainę (nepamenu, kokio), ir nuorodų tekste rašydavo kažkokį keiksmažodį. Rezultatas buvo toks, kad įrašius tą keiksmažodį Google paieškoje, pirmoje vietoje buvo rodoma to prezidento svetainė.

Taigi, nauda yra tokia, kad svetainė gali užimti aukštesnį reitingą Google paieškoje. Bet teisingiau sakyti, kad nauda yra iš įdomaus turinio, o atgalinės nuorodos yra tik natūralus to rezultatas. Jeigu turėsite daug atgalinių nuorodų, bet jūsų svetainė bus neįdomi, kokia nauda iš tų nuorodų? Pas jus gali ateiti ir 10 000 žmonių, bet kas iš to, jeigu jie iš karto uždarys jūsų svetainę?

Yra ir kita nauda: kuo daugiau jūs paliksite nuorodų į savo interneto svetainę (aš tai vadinu pėdsakais), tuo didesnė tikimybė, kad atsiras naudingos pažintys. Pavyzdžiui, aš darau interneto svetaines. Dėl to, kad palieku tokius pėdsakus (interviu, straipsniai), mane dažnai suranda užsakovai ir partneriai.

Tiems, kurie užsidegė noru palikti kuo daugiau atgaliniu nuorodų į savo svetainę, patarsiu rašyti nuorodas tik ten, kur jos laukiamos ir leidžiamos. Taip pat beprasmiška daryti nuorodas pirminiu tikslu. Jos atsiras savaime, jeigu darysite kažką įdomaus.

Užsisakyti svetainę